Ferie = Lofoten + Palmesus

7 Jul

Imorgen er det endelig tid for ferie – det skal bli fantastisk deilig!

For første gang på veldig mange år skal jeg altså ikke på ferie til utlandet, men holde meg i Norge. Imorgen kl. 12 begynner ferden mot Lofoten, eller rettere sagt Steigen og en bitteliten plass som heter Grøtøy. Jeg og en kompis skal på en aldri så liten road trip oppover og det blir altså roughly 18 timer i bil før vi er fremme. Men vi skal (heldigvis) ta en overnattingsstopp på veien – nærmere bestemt i Trondheim.

Jeg gleder meg skikkelig kjenner jeg. Dette blir en ferie ganske ulikt noen andre ferier jeg har vært på. For en gangs skyld blir det bare avslapning og ro. Vi skal fiske, gå turer, spille kort, kanskje bade (får nå se på temperaturen da…) og bare nyte den fantastiske naturen. Det skal bli deilig! Jeg har sett bilder derfra og det er virkelig noe av det vakreste jeg har sett!

Så nå er det pakking på programmet – blir alt fra bikini til fullt regntøy. Finnes ikke dårlig vær…osv… 🙂 Dessuten har jeg hørt at fisken biter bedre i regnet!

Etter noen dager med dyrking av friluftsliv passer det jo fint med noe på andre enden av skalaen – nemlig litt festivalliv! 🙂 Neste fredag reiser nemlig jeg og en venninne på Palmesus festivalen i Kristiansand. Det blir nok veldig moro, og det er mye bra artister. Kelis, Fedde Le Grand, Veronica Maggio, Lars Vaular +++ Det er på bystranda i Kristiansand og er visst som et gedigent beachparty – og det beste av alt er at det er meldt soool alle dagene. Perfekt! Blir ikke verre av at jeg simpelthen elsker Kristiansands dialekten – finnes det noe bedre enn bløde konsonanderr (konsonanter)?

Ønsker alle en herlig sommer!

4 kommentar to “Ferie = Lofoten + Palmesus”

  1. MrThorswold 7. juli 2011 kl. 23:37 #

    Høres fabelaktig ut! God tur! 🙂

  2. Aleksander S. Hoel 28. juli 2011 kl. 09:41 #

    Hvordan var Lofoten, ble det bra vær? Fikk du tatt noen bilder da du var der, lag en post med det da vel 🙂

    • lenyoloi 28. juli 2011 kl. 09:43 #

      Lofoten var helt fantastisk! Vi hadde strålende sol en dag, men ellers var det litt overskyet og litt regn av og til. Men det gjorde liksom ikke noe 🙂 Skal lage en post med det jeg!

Legg igjen en kommentar

