To blog or not to blog…

13 Sep

Jeg har lenge vurdert å begynne med blogging, men har fra den ene dagen til den andre endret mening i forhold til om jeg egentlig hadde lyst.

Det er mange grunner til at jeg har vært usikker, men det koker vel egentlig ned til dette: Jeg føler at mange kun blogger ut ifra et oppmerksomhetsbehov der det kun handler om å vise frem seg selv og de nye klærne sine – og lite annet. Det er forsåvidt OK – men ikke noe jeg har ønsket å kaste meg på. Men i det siste har jeg kommet over mange blogger som slett ikke har handlet om noen av disse tingene, men som isteden har handlet om ulike sider ved livet – alt fra sorg og kjærlighet til politikk og musikk. Etter å ha lest en del av disse fikk jeg selv lyst til å begynne å blogge, men det har allikevel sittet langt inne.

Tanker som: Tenk om jeg ikke har noe å skrive om? Hvorfor skal folk være interessert i å lese en blogg av meg? Tenk om jeg ender opp som en av de med en blogg som bare er overflødig og som ikke kommer med noe av verdi overhodet, men som tvert imot forsøpler internettet… Men så tenkte jeg; blogging er jo bare en ny måte å uttrykke seg selv på og et sted å lufte tanker og idéer. Det finnes mange der ute med blogger som kanskje ikke betyr noe for så mange, men som betyr noe for den som skriver bloggen og en håndfull lesere.

Jeg kommer til å skrive både på norsk og engelsk – om alt fra musikk, mat, og hverdagsliv til kjærlighet, spiritualitet og livet generelt. Kan også se for meg at noen innlegg bare vil handle om random ting jeg tenker på akkurat da – jeg tenker på mye rart av og til…

Jeg er ikke opptatt av å få mange lesere – det  jeg ønsker er et sted der jeg kan lufte diverse tanker og meninger om både smått og stort. Jeg tenker og filosoferer mye – både om viktige og helt uviktige ting. Bloggen min vil være et sted der jeg kan dele disse tankene med de som måtte komme over den.

/Line

3 kommentar to “To blog or not to blog…”

  1. Simon Chilembo 14. september 2010 kl. 22:47 #

    Love it, Baby. Just do it! 😉

  2. Martin 21. september 2010 kl. 08:42 #

    Krig og fred og politikk og saann!! 🙂

    • lenyoloi 21. september 2010 kl. 08:51 #

      Hehehe. Nemlig! 😉

Legg igjen en kommentar

